Se zelenou Pumou jsme jezdili téměř 3 týdny. A hned na začátku mohu prozradit, že to byly tři týdny plné potěšení.
Auto je hravé, zábavné. Dělá vám neustálou radost. Přitom není tak ostré, aby vyžadovalo extrémní řidičský um (200 koní ještě nepředstavuje výkon pro typický hot-hatch). Je tedy vhodné pro začínající nadšence i jako agilní daily stylovka pro dámy do města. Ano, jedná se sice o cross-over, ale díky skvěle naladěnému podvozku budete mít pocit, že řídíte hot-hatch s nižším těžištěm.
K mému "překvapení" se skutečně jedná o plnohodnotné ST (Sports Technologies). No od nás tedy tento #Ford dostal #drill jako Demi Moore ve filmu G.I. Joe. Dokonce si troufám říct, že takhle mu nedal zabrat žádný jiný novinář ani tester.
Auto s námi dokonale zvládalo okresky i delší výlety. Projeli jsme s ním takřka celou republiku. Se zastávkou i na Masarykově okruhu v Brně. Finální "kartáč" jsme mu však dali na našem domácím okruhu v Třinci. A když říkám "kartáč," myslím tím skutečný záhul. Na limitu.
K testu jsme tentokrát přizvali i nejzkušenějšího ze zkušených. Tátu naší testovací řidičky. Michaela Lešinská a její táta jsou #racing jezdci. Mají nespočet zkušeností s auty, závodním kartingem i formulí. Oba stáli několikrát na pódiu. Táta je dokonce několikanásobný šampión a vítěz poháru na okruzích i v závodech do vrchu. A jelikož Míša trávila od mala čas v #DaddysGarage, má dokonalou průpravu.
Základní technické info:
◾️ motor: 1.5 EcoBoost (tříválec, turbo)
◾️ výkon: 147 kW / 200 k při 6.000 ot. / min
◾️ točivý moment: 320 Nm při 2.500 až 3.500 ot. / min
◾️ převodovka: 6-stupňová manuální
◾️ hmotnost: 1358 kg
Plusy:
◾️ mechanický samosvorný diferenciál
◾️ 4 jízdní režimy (včetně režimu závodní trať)
◾️ dokonale ostrý volant & krátké dráhy řazení
◾️ parádní sedačky od RECARO Automotive
◾️ červené lakované brzdové třmeny
◾️ skvělá manuální převodovka
◾️ aktivní klapky výfuku
◾️ klasická ruční brzda
◾️ 19ti palcová kola
◾️ launch control
◾️ podvozek
Gadgets / Design:
◾️ neskutečně návyková zelená barva (Mean Green)
◾️ velmi dobře hrající sound systém Bang & Olufsen
◾️ Apple CarPlay s příjemným rozlišením 8" displeje
◾️ vyhřívané čelní sklo & vyhřívaný volant
◾️ efektní animace na obou displejích
◾️ rychle chladí i topí (prostě Ford)
Mínusy:
◾️ cross-over (vykompenzováno super podvozkem)
◾️ design připomínající více "žábku" než-li Pumu
◾️ tříválec (i když mi to u tohoto vozu až tak nevadilo)
◾️ trochu vyšší cenovka
Můj verdikt ...
#Puma je moc fajn. A vlastně mi na ní nic až tak nevadilo. A to je dobré znamení, protože jsem neskutečný puntičkář a většinou se na autech zabývám každou maličkostí. Jistě, Fordy mají prostě to své. Ale v téhle "žabce" tyto věci prostě tak nějak neřešíte. A užíváte si to jaká je. Hlavně s ní jezdíte. #GarageMaster
Daddy Cool verdikt ...
„Vyvážené auto, které zvládá i poměrně velký zápřah na okruhu a ostrou jízdu "na hraně." Brzdy se, po pár "závodních" kolech, přehřejou a mohou začít pískat. Je tedy potřeba nechat je trochu vychladnout, aby opět začaly ideálně fungovat. Ale co mě překvapilo je to, že auto je tak akorát naladěné. Tedy není ani přetáčivé ani nedotáčivé. Za mě určitě fajn.“ #DaddyCool
Resumé ...
#Ford Puma ST X v ostrém testu jednoznačně prošel. Takže máte-li zájem o agilní, rychlé a zajímavé auto, určitě je to možnost. Zároveň je ale potřeba říci, že za minimální příplatek můžete koupit například rok a půl starý #Mercedes #AMGA35 ve čtyřkolce. A to je zase jiná zábava (s 306 koňmi pod kapotou).
Za spolupráci díky: Ford Motor Company
#GarageDriver & #GarageMaster v Akci!
#Eventy pro všechny #LinkedIn autíčkáře --> DaddysGarage.cz/DG-events
V Daddy's Garage neřešíme spotřebu ani místo na zadních sedačkách. Na auta se díváme z pohledu řidiče.
Stále pro vás připravujeme zajímavý #automotive obsah a dopřáváme vám emotivní motoristické zážitky.
LinkedIn skupina pro všechny motoristické nadšence