Tak tohle auto mě fakt hodně baví!
Maserati Levante SQ4 GranSport. Na Prodej.
Po ostřejším testu musím říct, že se jedná o jedno z nejemotivnějších SUV, které jsem kdy řídil. A to říkám i přesto, že mám raději "placky" než "krabice." Maserati je totiž mistrem výfukových soustav a zvukového projevu. A zase taková "krabice" to není. Designově je Levante fakt velmi povedeným dílem. A to nejen díky parádní masce s výrazným trojzubcem.
Automatický vzduchový podvozek je fenomenální. Prostě funguje. Skvěle žehlí nerovnosti (to si u XMkových bavorů můžeš nechat zdát - ty už jsou až moc supersportovní a tvrdé). V terénu se ti podvozek zvedne, aby chránil spodek auta. Naopak na dálnici se ti sníží, abys mohl/a letět a neměl/a si pocit, že plaveš.
A teď to nejpodstatnější ...
Už první nastartování tě pořádně probere. Levante SQ4 totiž pod kapotou skrývá třílitrový benzínový šestiválec od Ferrari. Úhel sevření válců je 60 stupňů. Dvě turba, mezichladiče a přímé vstřikování zajistí opravdový zážitek při každém sešlápnutí plynového pedálu.
11 / 2018, najeto 108t km
3 litrový bi-turbo šestiválec Ferrari
Výkon 430 koní, točivý moment 580 Nm
Skvělá a rychlá 8 st. převodovka ZF
Vyhřívané i odvětrávané sedačky
Parádní vzduchový podvozek
Elektrický volant i sedačky
Soft-close dověry dveří
Atd. atd.
VIN: ZN6YU61B00X318499
Vyvolávací cenovka je 1.079.000,- Kč.
Srovnání ...
Z SUV šestiválců mám zkušenosti třeba s X3M / X4M a Stelviem Quadrifogliem od Alfy Romeo. To jsou auta a výkonem 510 koní. Musím ale říct, že koně nejsou vše. Levante má duši. A hlavně velká statická kovová pádla a rychlou osmistupňovou převodovku od ZF. V kombinaci s komfortním podvozkem tak jezdíš příjemně a dynamicky. Ve městě i mimo něj.
Ostatní auta na dálnici, mezi Olomoucí a Mohelnicí, se absolutně nechytala. Tahle kára prostě jela a jela. Maximálku jsem nezkoušel, byla by něco pod 270 km/h, co musím ale vyzdvihnout je maskování reálné rychlosti. V Levante docela rychle letíš 240 km/h. Zkoušela se mnou "závodit" jedna Q7 a dva týpci ve Focusu ST. No nechytali se.
Stále ještě italská puristická pecka ...
Hlavní budíky jsou analogové. Ručička lítá. Klasická páka jako volič převodovky. Oldschool přístrojovka. Tzn. že zde nalezneš stále ještě tlačítkovou svobodu. Paráda. Krásná hnědá kůže. Černá stropnice z mikroplyše. Supr.
Věděl/a jsi, že ...
Automobilka Maserati, sídlící v italské Modeně, vznikla již 1. prosince 1914. Zaměřuje se na zákazníky, kteří mají rádi neotřelá a výjimečná vozidla. A samozřejmě hlavně vozidla luxusní a výkonná.
Otázka na závěr ...
Závěrem ...
Škoda KODIAQ nebo luxusní italské sportovní SUV, které ti při každém nastartování a sešlápnutí plynu vyčaruje úsměv na rtech? Uzavřel bych to asi takto ... Kdo nekouká na vír v nádrži, ale rád, stylově a dynamicky jezdí, bude z vozu velmi mile překvapen.
Foto ZDE.
//
Jsem Tom z Daddy's Garage.✌️
Testuji vše co jezdí. Tvořím motoristický obsah.
Prodávám výjimečná vozidla. Dělám marketing pro automotive.
Dodávám řidičům sebevědomí za volantem (nejen) v běžném provozu.
Více informací předám rád po telefonu. Vozidlo je k vidění v Brně.