4. května 2024

Okruhový test MG4 XPower aneb ostrý čínský elektromobil v akci na SteelRingu

A je to tady! Zbláznil jsem se? Možná.

Má profese však vyžaduje dokonalou znalost všech aut. Tedy i čínských elektromobilů.

Nejen na LinkedInu dlouho očekávaný test vozidla (mnou) mega hejtěné značky MG Motor. O tohle jste si psali. Tak tady to máte. Zkrátka kontroverze v přímém přenosu.

MG4 XPower. 🔥🏁

Okruhový drill test. A když říkám drill, myslím tím drill. Na technické trati domovského okruhu SteelRing v Třinci.

Auto jsem rozhodně nešetřil. Naopak. Finální verdikt možná mnohé překvapí, ale já teď prostě hodnotím vozidlo jako takové. Neřeším politiku ani Green Deal. Jde mi čistě o to, jak tahle kára funguje a jak jezdí. Ne kdo ji vyrábí a zda bych si ji osobně pořídil či nikoli. Brand na kapotě je mi, v tuto chvíli, ukradenej.

Celý příběh začal tak, že mi jednoho krásného dne zavolal Marek Vodička, šéf marketingu MG Motor pro Česko. Pozval mě na osobní schůzku. Dali jsme basic briefing. Byl jsem ujištěn, že značce jde o to ukousnout si kus koláče, ale určo jí nejde o likvidaci evropského automotive.

Co mě bavilo ...

Především jízdní vlastnosti. I když je dojezd "jen" cca 300 km, na cestě z Prahy na Moravu stačilo dobít pouze jednou a netrvalo to věčnost. Dobře funguje i rekuperace. Rychlost, dynamika, brzdy moc fajn. Relativně dobrá ovladatelnost. Cool cenovka (999 litrů je za BEV s tímto výkonem fakt dobrý peníz). Některé prvky v interiéru mě mile překvapily. Například "prémiová" tlačítka stahování oken a pomalé dojezdy oken.

Co mi vadilo ...

Levný interiér, kde vše má více vůle než bych snesl. Ale to je samozřejmě vykoupeno cenou. Nedoladěný infotainment (dobrá myšlenka ala tablet, ale funkčnost podle nálady). Klimatizace funguje jako by ji někdo navrhoval na tripu. Absence fyzických tlačítek (místo na ně je, hlavně na panelu s voličem převodovky). Fejkové brzdné třmeny (krytky ala Aliexpress) si MG mohlo odpustit. Možná zbytečná nedotáčivost u zadokolky (i v režimu 4x4), což by mohli napravit lepší pneumatiky. Opěrky na zadních sedačkách, přes které nevidíte.

Svezl jsem x petrolheadů. Úvodní "kopanec," po sešlápnutí plynu, je cool.

Je pravdou, že spousta autíčkářů nemá vůbec zkušenosti s BEV. Obecně zde, samozřejmě, chybí emoce ze zvuku a z převodovky.

Pracovně jsem si ostrou MG4 nazval jako "auto na pole."

Místo Feldy (teď to neberte jako urážku) mi to přijde - na pár let - jako dobrá hračka. Za fér peníz. Na větší repre to ale nikdy moc nebude.

Čeho se u čajna aut obecně obávám je výdrž. O tomto bych mohl ale jen spekulovat. To můžeme hodnotit tak po 10 až 20 letech. Záruka 7 let (150t km) je však od MG dost sebevědomá.

Co mě na BEV obecně baví, a jak jsem po x desítkách tisících kilometrech vyhodnotil jejich klady a zápory, budu prezentovat v dalších výstupech.

Jak dlouho tahle čínská kára vydrží v tempu okruhového drillu uvidíte ve videu.

//

Jsem Tom z Daddy's Garage.✌️
Testuji vše co jezdí. Tvořím motoristický obsah.
Prodávám výjimečná vozidla. Dělám marketing pro automotive.
Dodávám řidičům sebevědomí za volantem (nejen) v běžném provozu.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram