17. srpna 2021

Testujeme: Volvo XC60 T8 Recharge na SlovakiaRingu • Testy Aut

Je to tady! Slíbený test hybridního Volva. Z pohledu řidiče.

Nejsem klasický autonovinář. Navíc tohle auto už je přes 3 roky na trhu. Nebudu tedy sepisovat údaje o velikosti kufru či místě na zadních sedačkách. Ani řešit spotřebu a přihrádku na deštník. To si každý (koho to zajímá) může vyhledat. Navíc je to většinou sterilní nuda. A já nejsem Svět Motorů. Takhle to prostě nedělám. Všechny testy primárně fokusuji na jediné měřítko - jak se auta reálně řídí a jaký z nich mám pocit. Popisuji tedy auta z pohledu řidiče a smysluplnosti. A stejně to udělám i u tohoto Volva. 

Chápu, že každý preferuje něco jiného. Osobně například nejsem fanoušek karoserie #SUV jako takové. Když už to musí být, mám raději kompaktní rozměry. Více než obrovské "krabice," přes které dnes nejde pomalu vidět na silnicích a které solidně zasekávají i ulice a parkoviště ve městěch. Maximální velikost SUV, kterou dokážu snést, je střední. O velikosti například tohoto Volva či #BMW X3. Vše větší je za mě spíše nesmysl. Tvrdím, že kdo chce přepravovat školku či stěhovat barák, ať si pořídí minivan nebo karavan. A ne 3 tunový osobní automobil s výkonem sportovních vozů.

➕ Plusy:

◾️ Design. Volvo mě vždy přislo spíše jako "konzerva" pro starší generaci. Auto pro právníky a doktory. #XC60 je ale váž ně docela pěkné. 
◾️ Výkon. Akcelerace. Tichá síla. #PHEV mi dává ještě docela smysl. Je to kompromis, který jsem ochoten snést i jako #AlwaysPetrolhead
◾️ Sedačky velmi pohodlné a dobře tvarované
◾️ Prémiové materiály v interiéru (sklo)

➖ Mínusy:

◾️ Hmotnost / Ovladatelnost
◾️ Podvozek Dynamic. Základní podvozek mi přišel tuhý a uskákaný. Bylo od něj vše "cítit."
◾️ Ovládací prvky. Nešťastný volič jízdních režimů (DRIVE MODE). Na uskákané silnici jsem měl problém se trefit.
◾️ Klasika u aut, kde se vše integruje do dotykového displeje. Chápu minimalismus, ale pro řidiče to není ideální.

✔️ Verdikt ...

Docela příjemné a pěkně vyhlížející auto, které si své "publikum" jistě najde. Na "lepených" slovenských okreskách, s příčnými nerovnostmi, jsem měl ale občas pocit, že auto pluje a skáče. A to tak, že se někdy až vymyká kontrole (obecný problém SUV bez adaptivního podvozku).  #Polestar Engineered / Sportovní podvozek za příplatek by tuto situaci asi vyřešil. Neměl jsem tu možnost vyzkoušet. Možná v budoucnu. Když se zaměřím na ovladatelnost a "radost z jízdy," tak v této cenové kategorii seženete lepší vůz. Například takový Porsche Macan.

V Daddy's Garage neřešíme spotřebu ani místo na zadních sedačkách. Na auta se díváme z pohledu řidiče.

Stále pro vás připravujeme zajímavý #automotive obsah a dopřáváme vám emotivní motoristické zážitky.

LinkedIn skupina pro všechny motoristické nadšence

#MilujemeAuta a Motorsport

#DaddysGarage #TestyAut

#ZeZivotaPetrolheada

 

© 2021 Daddy's Garage | Automotive - Motorsport - Videoprodukce - Marketing

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram