Ústecká 21
Skutečné legendy se o víkendu proháněly na přírodní trati v Ústí nad Orlicí. Jel se zde totiž již 67. ročník legedárního závodu do vrchu Ústecká 21. A to v rámci Mezinárodního Mistrovství České a Slovenské republiky.
Trať v Ústí je dlouhá necelé 4 km a je hodně kvalitní co se týče zatáček a povrchu. K vidění bylo to nejlepší co lokální motorsport nabízí. Od historických speciálů, přes supersporty až po monoposty.
Říká se, že kdo jezdí vrchy musí být tak trochu blázen. Spousta lidí z mainstreamu sleduje F1 jako královnu motorsportu. Ta je ale vedle hillclimb racing závodů jako kdybychom srovnávali plavání v rekreačním bazénku s lidmi a plavání v rozbouřeném moři při hurikánu. Tyhle závody jezdí skuteční hrdinové. Bez nadsázky.
Jet “250 km/h” na úzké lesní cestě - mezi stromy, skalami a propastmi - je opravdová odvaha a výzva. Tady se totiž chyby neodpouštějí. Nemáte zde (téměř) žádné safe zóny ani kačírky jako na okruhu.
V absolutním pořadí trať o víkendu v Ústí nejrychleji zvládl Miloš Beneš (GMS CZECH RACING TEAM) s monopostem Osella FA 30. Druhý zajel Vašek Janík (ORLEN I Janík Motorsport) s monopostem Norma M 20 FC. Třetí byl Petr Vítek (CLIMART RACING TEAM) s monopostem Osella PA 30. Nejrychlejší z žen, Tereza Machová, dojela s Normou F 20 na pěkném 12. místě.
Ecce Homo Šternberk
Svátek pro všechny petrolheady a fandy motorsportu. I tak by se daly nazvat závody do vrchu, které patří mezi oblíbené právě kvůli úzkému kontaktu diváků s jezdci a jejich stroji. V tomto případě EcceHomo Šternberk.
Pro piloty aut a monopostů jsou kopce srdcovka, i když jsou trochu “nudnější.” Zajedou totiž jízdu na čas a čekají. Někdy i hodiny. Jak říká Míšin taťka, který Ecce Homo i další kopce sám několikrát jel: “Vrchy jsou festival pro..daného času.”
Akce se vydařila, naši borci - především místní Václav Janík a Petr Trnka - se umístili perfektně.
Trať byla místy hodně “uskákaná.” Záleželo na nastavení aut. Někteří jezdci měli v určitých úsecích co dělat aby udrželi volant, jiní projeli bez obtíží.
Téměř kompletní přehlídku vozů v jízdě uvidíš, v rámci svozu, ve druhé části videa. Vzhledem k několika přerušením závodu museli někteří piloti nahoře na svoz čekat až 4 hodiny. A to na ostrém slunci v rozžhaveném autě není fakt žádná prdel. I díky tomu se nám ale podařilo najednou natočit svoz všech kategorií téměř při západu slunce. Je mezi nimi třeba Lada Samara, několik Škodovek, Corvette, osmiválcová formule F3000, nespočet bavoráků a Porsche, několik typů placek atd atd.
Mimochodem, závod několikrát přerušila i hořící auta, pes na trati a dalších pár kuriozit. Někteří piloti tak jeli opravnou jízdu. I proto se racing neděle protáhla až do večerních hodin.
P.S. Odvezli jsme si spálené obličeje, ale hlavně zážitky. Už teď se těšíme na příští rok.
Tohle je opravdový motorsport!
Jsme Daddy's Garage.
Testujeme vše co jezdí. Tvoříme motoristický obsah. Prodáváme výjimečná vozidla. Děláme marketing pro automotive a motorsport. Koučujeme sportovní jízdu. Dodáváme řidičům sebevědomí za volantem i v běžném provozu.