Testoval jsem Alpine A110 S. 🇫🇷
Znovuzrozená francouzská ikona. Čtyřválcová turbo jednaosma. 300 koní. Zadokolka. Motor uprostřed. 340 Nm. Hmotnost jen něco přes tunu. Prostě super parametry na okreskové vyblbnutí. A tahle holka patří primárně právě na okresky.
Ani nevím, kdy jsem se naposledy na okreskách tak moc bavil.
Btw, takovou sadu jsem dlouho nejel. Spolujezdec občas vyděšený, ale my v DG víme co děláme.
Za poslední dobu jsem se na silnicích v okolí Prahy tak nebavil! Bylo mokro. Žeru ten pocit, kdy auto úplně nesedí a ujíždí mu prdel. Takto se totiž nejlépe naučíte chápat fyziku. Powerslides při výjezdech jsem si užíval naplno. Jel jsem pilu. Trakci jsem měl ale, pro jistotu, zapnutou. Jsem zkušený, ale tuhle dvoumiliónovou holku z francouzských Alp nechcete hned na prvním větším rande přetočit "na záda."
Při kurzech učím klienty jak jezdit defenzivně. No jsou výjimky, kdy se prostě musíte utrhnout ze řetězu a potřebujete se vyřádit.
Alpine se často srovnává s Lotusem Emira a Porsche Cayman. Je levnější a v mnohém srovnatelná, ne-li lepší.
Co mi na Alpine A110 trochu vadí je grafika přístrojového štítu a možná více plastový interiér než bych očekával. Volant je top, pádla rovněž. Středový panel je podobný McLarenu, což mě hodně baví.
Sportovní sedačky od Sabeltu jsou úplně v pohodě. S Alpínkou se tedy dá fungovat velmi dobře i v rámci daily.
Verdikt ...
Alpine A110 S beru všemi deseti. Je to čistá radost z jízdy. Tohle zažijete jen v opravdu odladěných okreskových kárách.
Jsme Daddy's Garage. Testujeme vše co jezdí. Koučujeme sportovní jízdu a dodáváme řidičům sebevědomí za volantem i v běžném provozu. Prodáváme výjimečná vozidla. Organizujeme emotivní motoristické akce pro firmy i jednotlivce.
//
Fotil Dominik Czyz.