Koučink řidiče. Klient chtěl lépe pochopit své nové auto. Naučit se jej lépe zvládat. Naučit se jezdit rychleji a hlavně bezpečněji.
Probrali jsme posez za volantem, teorii sportovní jízdy, ideální stopu, kdy na brzdy (vč. teorie brzdění levou nohou a trail brakingu), dostali jsme auto na pomyslný limit (samozřejmě v rámci toho, co nám dovolily pneumatiky). Jako bonus jsem klienta “potahal” po nejhezčích beskydských okreskách a dědinkách, které jsou hlavně na podzim vážně epické.
Počasí se vydařilo. Pro řidiče na jedničku. Nepršelo ani moc nesvítilo ostré slunce, což je ideál. Silnice byla vesměs suchá. Mohli jsme tedy trochu více zablbnout.
Jak to celé probíhalo ...
Začali jsme v 9:00 pohodovým pokecem (seznámení, cíl koučinku, teorie bezpečné / sportovní jízdy) u snídaně na Čeladné. V hotelu Tee House, přímo na golfovém hřišti. Po ranním rituálu (kávě s doutníkem) jsme se vrhli na check klientova auta. Vystartovali jsme (zatím zlehka) na sousední hotel Miura, protože jsem klientovi slíbil i prohlídku zdejší umělecké galerie a trochu kultury před samotným "školením." Poté jsme pokračovali do údolí v Čeladné a následně se vydali směrem na Frýdek-Místek a Český Těšín (abych čeknul klientovy návyky při dálniční jízdě). Následně zpět. Přes Ostravici a Staré Hamry. Směr hraniční přechod Makov. Projeli jsme pohádkové Velké Karlovice (mimochodem nejdelší obec v ČR), dali si cígo s panoramatickým výhledem na pohádkovou krajinu u Grandhotelu Tatra. Z Velkých Karlovic, opět skrze parádní okresky (Soláň, Bečvy, Bílá, Ostravice), zpět do Čeladné. Den jsme završili pozdním obědem v hotelu "Na Rozcestí." Celý proces trval cca 7 hodin a nějaké drobné.
Většina řidičů / řidiček má někdy až zbytečný "strach" auto poslat rychleji do zatáčky a proto zmateně brzdí. To je u moderních vozidel zbytečné, jelikož ta nás podrží díky asistentům. Respekt je ale určo důležitý. A pokud si člověk úplně nevěří, je lepší, když má více "strachu" než přemíru sebevědomí. Obecně jde o to, pochopit nedotáčivé předokolky, přetáčivé (zábavné) zadokolky a čtyřkolky v různých situacích.
Ke klientovu vozidlu ...
BMW X2 M35i je fajn kára. Vlastně se jedná o vyšší hothatch. Moderní interiér již sice nemá s původním BMW nic moc společného (což mě osobně trochu mrzí), ale stále se nejedná o "kobercové" provedení, které by působilo "komediantsky." Ostrou (300 koňovou) X2 bych přirovnal k Formentoru VZ, který jsem také testoval. Obě auta mají svá pro a proti. Zpracováním jasně vítězí X2.
Kurzy bezpečné a sportovní jízdy pojímám dle hesla “škola hrou.” Vše musí být na pohodu, bez stresu. Prostě kávička, cigárko, relax. Musím přiznat, že si vždy s klienty "sednu." Jak se říká: "Člověk přitahuje to, co vysílá."
Chceš-li také zažít fajn den (plný emocí nejen z řízení) a něco se naučit, klíďo se mi ozvi a vymyslíme to!
//
Jsem Tom z Daddy's Garage. ✌️
Testuji vše co jezdí. Tvořím motoristický obsah.
Prodávám výjimečná vozidla. Dělám marketing pro automotive.
Dodávám řidičům sebevědomí za volantem (nejen) v běžném provozu.
